Kőrösi Judit instruktor a nordic walking mozgásformáról

with Nincs hozzászólás

Miért tartja fontosnak, hogy az idősebb, senior korosztály is rendszeresen sportoljon?

A testedzés kedvező hatásai idős korban különösen fontosak a hanyatló képességek szinten tartása, az életminőség romlásának megelőzése miatt.  Megfelelő erőnlét hiánya miatt alvászavarok, fáradékonyság, mozgásszervi rendszerek betegségei, az immunitás csökkenése alakulhat ki.

Idős korban a szív és érrendszeri betegségek miatt csökkenhet a fizikai állóképesség, az izomerő, a mozgások beszűkülnek.  Koordinációs és egyensúlyi zavarok léphetnek fel. A senior korosztály számára sok betegség ellenszere lehet a rendszeres, az életükbe beépített, megfelelően kiválasztott  sport.

 

  1. Elsősorban kinek ajánlja a nordic walking típusú mozgásformákat?

 

  • Ülőmunkát végzőknek
  • Túlsúllyal küzdőknek
  • Szív és érrendszeri betegségben szenvedőknek
  • Cukorbetegeknek
  • Csontritkulás – a csont minőségi és mennyiségi változása esetén
  • Rehabilitáció mellett
  • Kismamáknak szülés előtt és után
  • Időseknek, mozgásszervi betegségben szenvedőknek és EGÉSZSÉGES IDŐSEKNEK akik a természetbe vágynak, közösségben szeretnének mozogni.

 

Miben változtatja meg a mindennapokat a rendszeres sport élménye?

Mentálisan többletet ad a közösségi élmény. Motivál, közös célokat tűz ki, egymás segítésére ösztönöz.

Milyen eddigi tapasztalataik vannak a Sportklubok az egészségért programmal kapcsolatban?

A résztvevők közül szinte mindenki zárt térben dolgozik, nagyon várják az edzéseket, hogy szabadban, friss levegőn mozoghassanak. Jó hangulatban telnek az edzések.

Mit gondolnak, a program végeztével a résztvevők folytatják-e a sportolást?

Az első alkalmak után többen jelezték, hogy szeretnék beépíteni a nordic walkingot a mindennapi életükbe.

Miért tarja fontosnak, hogy az idősebb korosztály is szakember segítségével sportoljon?

Idős korban fokozottan figyelembe kell venni az edzettséget, mozgáskoordinációt, és az esetleges betegségeket. A fokozatosság elvét mindenképp be kell tartani, a pulzuskontroll jelentősége szintén nagyon fontos, a sportolás során a pulzus a maximális pulzus 65-70 százalékában maradjon. Közösen figyelni a test jelzéseire, a szívverés, pulzus ne legyen túl szapora.
Nagyon fontos a bemelegítés, és edzés végén a nyújtás, mert az ízületeket ebben az életkorban is különösen be kell melegíteni, és le kell nyújtani.