Edzések kánikulában 3. rész – Ötletek, hogy teljesítményünk ne változzon – A folyadékbevitel fontossága

with Nincs hozzászólás

Fontos a megfelelő folyadékbevitel a nyári edzések alatt is!

Életfolyamataink, hőszabályozásunk normális működésének előfeltétele a szervezet megfelelő folyadéktelítettsége. Ennek biztosítása – különösen a nagy melegben – kiemelt figyelmet igényel. Ügyeljünk arra, hogy eleve úgy induljunk el, hogy folyadékháztartásunk egyensúlyban legyen. Sportolás közben, főleg, ha az elhúzódó, folyamatosan pótoljuk az elvesztett folyadékot. Ilyen időjárás mellett – ugyanúgy mintha intenzív edzéseket végzünk – a tiszta ivóvíz önmagában nem feltétlenül elegendő az egyensúlyi állapot visszaállítására. Legmegfelelőbb, ha sportitalokat fogyasztunk, így egyszerre biztosítjuk a szervezet folyadék-, ion- és energiapótlását. Ha sportital nem áll rendelkezésünkre, akkor szénsavmentes ásványvízzel felére, harmadára hígított gyümölcslevet fogyasszunk.

Sportolás előtt és közben lehetőleg kerüljük az édes, szénsavas, koffeintartalmú üdítőitalok fogyasztását. Ezeknek ilyenkor kedvezőtlen élettani, végső soron teljesítményt csökkentő hatásuk van (egyes esetekben kivétel lehet ez alól pl. a kevés kóla). Az alkohol fogyasztása minden vonatkozásban negatív hatással van a sportteljesítményre. Az előzőek, mint a veseműködés aktív serkentői fokozzák a vizelet kiválasztást és a magnéziumvesztést, így kedvezőtlenül hatnak a melegben egyébként is terhelt folyadékháztartásunkra.