Edzések kánikulában 2. rész – Ötletek, hogy teljesítményünk ne változzon – Mely napszakban sportoljunk?

with Nincs hozzászólás

Javában tart a nyár, egyre melegebb van a nap nagy részében. A hőség miatt figyelnünk kell bizonyos dolgokra, illetve alkalmazkodnunk kell az időjáráshoz az egészségünk megőrzése és a kívánt edzéshatás elérése érdekében.

Alapvető szabály, hogy a kánikula időszakában ne terheljük le túlzottan magunkat egy-egy edzéssel. Ez az időszak nem alkalmas arra, hogy új egyéni csúcsokat érjünk el. A nagy melegben kerüljük az intenzív edzéseket, részesítsük előnyben a könnyebb, kisebb intenzitásúakat. Amennyiben hosszabb ideje rendszeresen edzünk, akkor nem kell aggódnunk a teljesítményromlás miatt.

Próbáljuk meg az edzéseinket a nyáron a legalkalmasabb időszakokra, a kora reggelre, vagy a hűvösebb esti órákra időzíteni.

A sportolás ideje alatt hosszasan kitesszük a bőrünket a nap irritációjának, melynek könnyen leégés lehet a vége, ezért ilyenkor is védekezzünk fényvédő krémmel. Fontos, hogy védjük a szemünket is a sugárzástól (illetve esti edzés alkalmával sok sportág esetében a megjelenő rovarok miatt is), viseljünk sport(nap)szemüveget.