A Zumba hatásai

with Nincs hozzászólás

Egy igazi „érezd jól magad” mozgásprogram, melynek számos előnyös fiziológiai és természetesen pszichológiai hatása is van. Köszönhetően annak, hogy egyfajta buli atmoszféra uralkodik az órákon, könnyeden, szórakoztatóan, mégis hatékonyan tudunk benne- vele fejlődni. Egy 2005-ben megjelent kutatás szerint 180 országban több mint 15 millió ember űzi ezt a tevékenységet rendszeresen. Valószínűleg ez a szám mára még magasabb, mivel a Zumba népszerűsége töretlen. A zene ereje és a jó hangulatú órák hatásárára már rövid időn belül érezhető változásokat tapasztalhatunk magunkon.  Hatásai közé sorolhatjuk a szív és érrendszerben bekövetkező pozitív változásokat, az erősödő immunrendszert, a növekvő fizikális és pszichés jóllét állapotát, valamint, de nem utolsósorban kiváló lehetőség a közösséghez tartozás igényének kielégítésére. Természetesen mozgásanyagát tekintve a kalóriákat is bőségesen lehet égetni egy- egy alkalom alatt. A fiziológiai változásoknál maradva, a Zumba gyakorlása során, csökken a vérnyomás, növekszik az agy oxigén ellátása, mely jó hatással van a memóriára és a koncentrációra, csökkenti az agyvérzés és a szívinfarktus kockázatát, már rövidtávon is jótékony hatással bír az immunrendszerünkre, hosszabb távon pedig csökkenti a különböző fertőzések (bakteriális és vírusos) kockázatát.

Szociális és pszichológiai szempontból, mivel ez egy igazán jól érzem magam fitness irányzat, az önértékelésre rendkívül pozitív hatású. A depresszió előfordulását csökkenti, azáltal is, hogy a tánc hatására endorfin, vagyis „boldogsághormon” termelődik. Segíti a stresszel való megküzdést, illetve a stressz (szubjektíven megélt) mennyiségét csökkenti. Mivel a mozgás hatására a stressz hormonok szintje csökken és az agy oxigén ellátása fokozott lesz, fejlődik a memória, illetve a koncentráció (minden korosztály számára ajánlott és könnyen végezhető mozgásforma). Hangulatunk a már említett boldogság hormonnak köszönhetően javul. A valahova tartozás igénye pedig az egyik legfőbb motivációs erő az emberek életében, a sportolás, testmozgás elkezdésében és fenntartásában. A tánc és a ritmikus mozgások már ősidők óta a párválasztás rituáléjában is helyet kaptak. Segítségével nemcsak baráti és közösségi kapcsolatokat alakíthatunk, hanem akár párra is lelhetünk. Mindezek mellett, a fájdalomtűrésünk is javulhat hosszú távon. Az Új- Zélandi rögbi csapat például minden mérkőzés előtt rituális tánccal „melegít be” az adott mérkőzésre.

Tehát ne késlekedjünk, kezdjünk el mihamarabb táncolni, mozogni, hogy elérjük a fizikális és pszichés jóllétünk csúcsát.