“Több, mint egy klub” csapatépítő – Debrecen, 2019. november 30.

with Nincs hozzászólás

November utolsó szombatján több mint 50 fő részvételével megtartottuk csapatépítő foglalkozásunkat a Campus régi sportcsarnokában. Igazán mozgalmas programokon vehettek részt a sportolni vágyók, hiszen nemcsak aktívan sportolhattak, hanem három remek előadást is meghallgathattak. Külön öröm volt, hogy az előadások után rengeteg konkrét kérdés érkezett, amire az előadók szakmai válaszokat adtak.

Az előadások témái az egészséges táplálkozásról, a stresszkezelésről és motivációról, valamint a tudatos aktivitásról szóltak.

Az egészséges táplálkozásról Rakoncza Petra dietetikus tartott előadást. Az legfontosabb információ talán az volt, hogy mindent lehet fogyasztani, a hangsúly a mértékletességen van! A napi tápanyag bevitel arányait az „okos tányér” ábrával szemléltette Petra.

Dr. Harsányi Gergely, sportpszichológus a stresszkezelésről és motivációról tartott egy érdekes összefoglalót. Különbözőek vagyunk, így a stresszt is különféleképpen tudjuk feldolgozni. A mindennapi életünkben egyre nagyobb szerepe van annak, hogy felismerjük, és megfelelően tudjuk kezelni a bennünk felgyülemlett szorongást, ami a stressz előszobája. Gyakran válunk türelmetlenné, motiválatlanná. Ha felismerjük a problémát, érdemes változtatnunk a már megszokott mindennapi rutinon, és beemelni egy olyan örömforrást, ami újra motiválttá tehet bennünket. Ennek egyik formája lehet a rendszeres sportolás is. A sport felszabadít bennünket, sikerélményt nyújt, vagy egészen egyszerűen „csak” jó érzéssel tölt el bennünket.

Köteles Gábor a „Több, mint egy klub” szakmai vezetője a hétköznapokban is alkalmazható tudatos, aktivitások fontosságára hívta fel a figyelmet. Előadásában kitért az ülés rendkívüli térhódítására, amely olyan mértékeket öltött mára, hogy sok esetben még az ajánlásoknak megfelelő mozgásmennyiség sem tudja ellensúlyozni az egész napos ülés okozta negatív egészségre gyakorolt hatásokat. Emiatt fontos, hogy odafigyeljünk arra, hogy lerövidítsük az ülések hosszát és fél óránként álljunk fel pl. a számítógép mellől. Kisebb változtatásokkal is jelentős eredményeket érhetünk el. Ha lehetőségünk van, lift helyett menjünk lépcsőn, közlekedjünk aktívan, Ha ülő munkát végzünk, próbáljunk meg kialakítani olyan környezetet, hogy megemeljük a számítógépet, és állva dolgozunk a munkaidő jórészében, valamint az ebédszünetbe iktassunk be egy rövid sétát is. Ezek mind olyan praktikák, amik egy kis odafigyeléssel közérzetünket javítják.

Az előadások az elménket dolgoztatták meg, de hogy a testünk sem szenvedjen hiányt mozgásban, három fajta mozgásformát is kipróbálhattak a résztvevők.

A zumbának most is nagy sikere volt Szeifert Petra vezetésével, mint mindig, mosolygás és felszabadult hangulat lett az eredménye.

Új Tamás, aki novembertől a stretching foglalkozást tartja egy szőnyegen végezhető nyújtó, lazító feladatsort állított össze. Hangsúlyozta, hogy minden életszakaszban kiemelten fontos a sportolás utáni nyújtógyakorlatokat elvégezni.

A könnyű és változatos ebéd után egy igazán különleges mozdulatsort ismerhettünk meg. Gyurcsik Zsuzsa ülő munka közben, széken elvégezhető nyújtó, átmozgató feladatokat mutatott meg nekünk. A 20 perces ülve elvégezhető lazító mozdulatsor után frissen tapasztalhatta meg mindenki a saját testén, hogy mennyire jó hatással van a mozgás a szervezetünkre.

Összességében elmondható, hogy egy klassz mozgalmas szombatot töltöttünk együtt, jobban megismerve egymást, hiszen a sport egyik fő elemét, a közösséghez tartozás élményét is megtapasztalhattuk.