2019 Szeptemberétől indult mozgásprogramjaink és időbeosztás!

with Nincs hozzászólás

A 2019 Szeptemberétől induló mozgásprogramjainkról további információt az alábbi dokumentumban találtok

NDHSZ_SZOROLAP_A5_1.0_

Az alábbi mozgásformák közül választhatsz:

Gerinctorna: A gerinctorna lényege a testtartásért felelős izmok erősítése, lazítása, izomegyensúly megteremtése, valamint annak megtartása. Különböző testhelyzetekben a fokozatosság elve alapján építjük fel a gyakorlatokat. A torna során végzett gyakorlatokat színesíthetjük különböző eszközök használatával, melyek plusz ellenállásként, plusz súlyként használhatóak, vagy adott esetben a mozgás végrehajtását könnyítik.

Alakformáló torna: Az óra során az általános kondicionális állapot fejlesztése és a keringésfokozás a cél, mely javítja a résztvevők fittségi szintjét. A gyakorlatokban a saját testsúly és a magas ismétlésszám biztosítja a zsírégetést, mely az alakformálásban a testzsírszázalék csökkentését eredményezi. Az óra könnyen követhető alap gimnasztikai és aerobic gyakorlatokkal tarkított, mellyel a test minden részét formáljuk.

Gerinc – és légző torna: Légzés technikai elemekkel egybekötött nyújtó-lazító és erősítő hatású gerinctorna gyakorlatok harmonikus összhangja. A légző torna a légző izmok flexibilitását, a mellkas mobilitását fokozó nyújtó gyakorlatokat, célzott izomerősítést és – direkt légzés visszatartással is járó – légzés technikai gyakorlatokat tartalmazó speciálisan összeállított torna.

Kerékpározás: Mindenki által nagyon jól ismert és szeretett szabadidős tevékenység. Rendkívül jó hatással van az állóképességre, a koordinációs képességekre, a pszichés állapotra. A tehermentesített helyzet miatt nagyon jó prevenciós  és egészségmegőrző mozgásforma a boka, térd és csípő ízület kopásos megbetegedésének kockázatának kitett személyek esetében, mint például a túlsúlyos illetve idős emberek.

Funkcionális tréning: A funkcionális tréning lényege a teljes test megmozgatása, a test egészként való kezelése. Nem külön izomcsoportokra fókuszál, hanem összetettebb gyakorlatokkal egyszerre mindig több izomcsoportot dolgoztat meg. A minden napi élet során előforduló mozgások adják az alapot a gyakorlatokhoz, tehát guggolások, emelések, húzó és toló mozgások képezik az edzés alapjait. Az erő fejlesztése mellett a stabilitást és az egyensúlyt is javítja, vagyis olyan módon erősít, hogy attól a mindennapi életünk mozgásformáit is könnyebben tudjuk elvégezni.

Nordic Walking: A „botos gyaloglás” kész főnyeremény a testnek és a léleknek, illetve az idősebb korosztálynak is! A nordic walking az izmok 90 százalékát átmozgatja, a sima gyalogláshoz képest pedig 20 százalékkal több kalóriát éget el. Mindezt úgy, hogy közben a botok kímélik a térd-és csípőízületeket. A bothasználat ráadásul jót tesz mindenkinek, aki váll- és hátfájással küszködik. Sőt a síjárás javítja az egyensúlyérzéket, növeli a koncentrációt és a szellemi frissességet is. A szabadban végzett mozgás

Zumba: A zumbában az a legjobb, hogy úgy mozgatja át minden porcikánkat át, hogy észre sem vesszük i. Tombol, pörög, szinte elkap a kolumbiai utcák dinamikus hangulata. Az edzéseken pár percenként váltják egymást a gyors és lassú ritmusok, ez erősíti a szívet. A zumbázás ráadásul a testtartást, az egyensúlyérzéket és a hangulatot is javítja. A jókedv pedig vonzóvá tesz!

Asztalitenisz: Az asztalitenisz azok közé a sportok közé tartozik, amely átmozgatja az egész testünket, de leginkább, a felsőtestünk fittségéhez járul hozzá. A játék a klasszikus családi programok közé sorolható, hiszen különösebben nem megterhelő, így minden korosztály számára nyugodtan ajánljuk. Testünk koordinációja mellett a koncentráció képességünk is jelentősen javulhat tőle. További előnye, hogy segít oldani a napi felgyülemlett stresszt is.

 

A szeptembertől induló mozgásprogramok időpontjai és helyszínei:

Nordic walking:
kedd és csütörtök 17.00 óra – Red and White elől indulnak
Zumba:
szerda és péntek 17.00 óra – Egyetem tér régi sportcsarnok nagyterem
Asztalitenisz:
kedd és péntek 16.30 óra – asztalitenisz csarnok, Nagyerdei Stadion
Alakformáló tréning:
hétfő és szerda 16.00 óra – DESOK fitness terem
Tartásjavító tréning:
kedd és csütörtök 17.30 óra – DESOK fitness terem
Gerinc és légző torna:
hétfő és péntek 17.00 óra – DESOK fitness terem
Kerékpár:
vasárnap 11.00 óra – Decatlon elől indulnak
Funkcionális tréning:
kedd és csütörtök 16.15 – Sportdiagnosztikai, Életmód és Terápiás Központ (SET) Nagyerdei Stadion – kezdés: 2019. október 3. csütörtök

A project részéről a mozgásprogramokon való rendszeres, heti 2 alkalommal történő részvétel az elvárás. A projektben előírt indikátorok megvalósulása érdekében minden programban résztvevőnek egy év alatt az események 80%-án kell megjelennie.

A programban való részétel a pályázatban előírt mérésekkel (testsúly, testmagasság, vérnyomás, BMI) összevont szakmai tájékoztató napon való megjelenéshez kötött, amely várhatóan szeptember első hetében kerül megrendezésre.

A regisztráció várható indulása: 2019. augusztus 29.

Mozgásprogramok az EFOP-5.2.1-17-2017-00007 azonosító számú „Több, mint egy klub”c. projekt keretében valósulnak meg.